Plan zajęć

Plan dnia w klasach 1-3 opiera się na jednolitej strukturze. Szkoła otwarta będzie codziennie, w godzinach od 7.00 do 17.30. Dzieci mogą zjawiać się w godzinach od 7.00 do 9.00, tak jak będzie pasowało im i rodzicom. Rozpoczęcie zajęć będzie miało miejsce o godz. 9.00 Zajęcia programowe będą w godzinach od 9.00 do 15.30.

Godzina: Element dnia: Co w tym czasie się będzie działo:
7.00-8.00 Czas swobodnej zabawy Szkoła otwierać się będzie o godz. 7.00. Dzieci, które zjawią się między 7.00 a 8.00 rano będą mogły pobawić się z nauczycielami, pograć w różne gry ze sobą lub nawet przespać się jeszcze chwilę na wygodnych poduszkach. :)
8.00-8.30 Śniadanie O godzinie ósmej dzieci będą mogły zjeść wspólnie pierwsze śniadanie, jeżeli nie jadły go jeszcze w domu.
8.30-9.00 Czas na czytanie Po śniadaniu dzieci będą mogły spędzić pół godziny na czytaniu - te, które już potrafią, będą mogły robić to samodzielnie, te, które jeszcze nie, będą czytać z nauczycielami lub z kolegami i koleżankami.
9.00-9.45 Zajęcia ruchowe na dworze lub w sali O godzinie dziewiątej dzieci rozchodzą się do swoich grup, żeby następne kilka godzin spędzić wspólnie z kolegami i koleżankami z ich klasy. Dzień rozpoczynać będziemy od aktywności fizycznej - jeżeli tylko pogoda pozwoli, na dworze, w szkolnym ogrodzie. Będzie to czas na wspólne zabawy, animowane zarówno przez nauczyciela, jak i przez dzieci, poznawanie przyrody, ale też i realizację zadań związanych z podstawą programową.
9.45-10.15 Krąg powitalny, połączony z drugim śniadaniem Po aktywnej zabawie na dworze (lub w ostateczności w sali) dzieci będą miały okazję wyciszyć się podczas porannego kręgu. Krąg to spotkanie całej klasy, prowadzone przez nauczyciela (a w starszych klasach przez jednego z uczniów), w ramach którego każdy z uczniów będzie mógł powiedzieć z czym zaczyna dzień. Będzie to również czas na zaplanowanie własnych zadań i określenie przez dzieci, czego chcą się tego dnia nauczyć.
10.15-10.30 Czas wolny Po kręgu będzie czas dla dzieci na rozmowy, zabawy albo też chwilę odpoczynku przed zajęciami.
10.30-12.00 Lekcje w formie warsztatowej Pierwsze 30-45 minut zajęć będzie zawsze miało formę warsztatu przygotowanego przez nauczyciela. Przez resztę czasu uczniowie będą pracowali samodzielnie, w grupach lub przy wsparciu nauczyciela, realizując tematy założone na dany tydzień. Każde dziecko będzie dysponowało własną mapą kompetencji, którą ma opanować w danym tygodniu i każde będzie samodzielnie wybierało, w jakiej kolejności chce je ćwiczyć i jakiego zakresu pomocy w tym potrzebuje. Nauczyciel będzie wspierał wszystkie dzieci i zatwierdzał zaznaczeniem na ich mapie kompetencji, gdy dziecko opanuje daną umiejętność. W miarę czasu, coraz większa część z tych zajęć prowadzona będzie po angielsku.
12.00-12.30 Czas wolny na kreatywną nudę Po półtorej godzinie intensywnej pracy dzieci będą miały pół godziny dla siebie. To niezwykle ważny moment, pozwalający utrwalić i wzmocnić wszystko, czego uczniowie nauczycieli się w poprzednim bloku.
12.30-13.00 Warsztaty na świeżym powietrzu Przed obiadem dzieci będą miały okazję porządnie zgłodnieć w trakcie warsztatów prowadzonych na świeżym powietrzu codziennie - chyba, że pogoda naprawdę na to nie pozwoli.
13.00-13.30 Obiad Po zabawie na świeżym powietrzu dzieci będą mogły z apetytem zjeść smaczny i zdrowy obiad. :)
13.30-14.00 Warsztaty kompetencji społecznych Poobiedni warsztat będzie poświęcony zawsze rozwojowi kompetencji społecznych. W jego trakcie dzieci będą ćwiczyć umiejętności sprawnej komunikacji, działania w zespole, asertywności i wielu innych umiejętności. W miarę czasu, coraz większa część z tych zajęć prowadzona będzie po angielsku.
14.00-14.15 Czas wolny
14.15-15.00 Zajęcia rozwojowe Ostatni warsztat tego dnia będzie różnił się w zależności od dnia. Dwa razy w tygodniu dzieci będą brały udział w treningu kreatywności w ramach Odysei Umysłu, dwa razy w tygodniu odbywać się będą warsztaty z programowania a jeden dzień poświęcony będzie na zajęcia z filozofii.
15.00-15.30 Krąg zamykający i podwieczorek Dzień zajęć zamknięty będzie poprzez wspólne zjedzenie podwieczorku i podsumowanie dnia przez dzieci wspólnie z nauczycielem.
15.30-17.30 Swobodna zabawa pod opieką nauczyciela Po godzinie 15.30 uczniowie, którzy zostaną jeszcze w szkole, będą mieli czas na swobodną zabawę ze sobą, nauczycielem lub po prostu na odpoczynek po całym dniu nauki. Będzie tutaj możliwe także wprowadzenie dodatkowych warsztatów dla chętnych - ten element będzie uzależniony od potrzeb i zainteresowań dzieci.
Przewiń w dół